Redhand

Aplikacje internetowe


Nagły rozkwit biznesu, który do tej pory obsługiwany był „ręcznie” oprócz, co oczywiste, radości z rozwoju, niesie również problemy związane z koniecznością przetworzenia dużo większej ilości danych, w krótszym czasie. Z pomocą przychodzą wtedy aplikacje sieciowe.

Wyobraźmy sobie niedawno rozpoczęty biznes oparty na handlu (internetowym, czy tradycyjnym). Okazuje się, że szereg przemyślanych rozwiązań, odpowiedni towar i obsługa klientów doprowadziły do szybkiego rozwoju przedsięwzięcia i w przeciągu roku czasu do pracy przy sklepie, który niedawno obsługiwaliśmy jeszcze samodzielnie, dziś zatrudniamy kilka osób: marketingowca, magazyniera, pakowacza, osobę z działu wysyłek/fakturowania itd. Pierwotnie ustalony, prosty ciąg przepływu informacji – od zamówienia do wysyłki dał się ogarnąć na jednym komputerze/kartce. Obecnie konieczne stało się przekazywanie tych danych do różnych osób, w różnym czasie, często w różnych miejscach (również poza siedzibą firmy). Co więcej, aby wciąż usprawniać ten proces potrzebne są dane statystyczne na temat różnych czynników (czasu pakowania, kosztów i rozmiarów wysyłki, średniej wielkości zamówień i wiele innych). Wszystko to może zostać zebrane w jeden system, który usprawni ten proces, a co za tym idzie – pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze.

Aplikacja sieciowa to oprogramowanie funkcjonujące na zewnętrznym serwerze (komputerze na stałe podłączonym do Sieci Internet), dzięki czemu dostępna jest przez całą dobę, z każdego urządzenia posiadającego dostęp do sieci, a jej możliwości ograniczone są jedynie możliwościami technicznymi komputerów i internetu. Oprogramowanie sieciowe może służyć zarówno do obsługi wewnątrz-firmowej (np. do przekazywania dokumentów i agregowania różnego rodzaju informacji niezbędnych przy funkcjonowaniu firmy), jak i do pracy na zewnątrz (kontakt z klientami/partnerami, zbieranie i przekazywanie danych do pracowników terenowych itp.). Możliwe jest łączenie oprogramowania sieciowego z już istniejącymi strukturami: sklepami internetowymi, systemami pomocy (tzw. help desk), agregatorami danych. Bazy danych wykorzystywane przez aplikacje sieciowe mogą być również użytkowane i przetwarzane przez inne struktury informatyczne.

Każda aplikacja sieciowa wykonywana jest dokładnie tak, jak wymaga tego sytuacja w danej firmie, biorąc pod uwagę wszelkie jej potrzeby i specyficzne rozwiązania.

Przykładowe aplikacje sieciowe ułatwiające pracę w firmie:

  • System pomocy „Help desk” umożliwiający kontakt pomiędzy firmą a jej klientem/partnerem wraz ze wsparciem przy przekazywaniu danych (grafik, tekstów, dźwięków itp.)
  • System obiegu dokumentów w firmie archiwizujący wszystkie wprowadzane dokumenty i umożliwiający ich proste wyszukiwanie
    Integracja systemu sprzedaży on-line z systemem magazynowo-księgowym (typu Subiekt, Optima itp.)
  • System obiegu dokumentów magazynowych: ułatwienie wysyłki towaru poprzez przekazanie odpowiednim działom/pracownikom informacji wybranych specjalnie dla nich, np. dla magazyniera – listę towarów do zapakowania, dla osoby wysyłającej – dane adresowe klienta, dla działu obsługi klienta – informacje o zamówieniu i terminie jego realizacji itd.
  • Automatyzacja kontaktów z klientem (lub np. pacjentem w gabinecie lekarskim), poprzez wysyłanie mu przypomnień o terminie wizyty, czy informacji o postępach w toczących się, dotyczących go sprawach.
  • System statystyk sprzedaży uwzględniający miejsce, czas, ilość, czy wartość sprzedanych towarów, prezentujący te dane w formie przejrzystych wykresów i tabel.

Wymienione wyżej pozycje to tylko zarys możliwości aplikacji sieciowych. To, w jaki sposób oprogramowanie tego typu pomoże w prowadzeniu Twojej firmy, wiesz tylko Ty. Opowiedz nam o swoich potrzebach, a my przygotujemy oprogramowanie, które bardzo szybko na siebie zarobi.